POINTS OF VIEW 2016
επιμέλεια Artecitya Thessaloniki Agency
/Project Goethe’s Dream/ Γκαίτε, Θεσ/κη 2015-2016
Text follows in Greek
Ο Γιώργος Γυπαράκης αναμορφώνει τον υπαίθριο προαύλιο χώρο του κτιριακού συγκροτήματος του Goethe-Institut Thessaloniki μετατρέποντάς τον σε κήπο, με σκοπό την πραγματική βίωσή του από τους επισκέπτες και τη δημιουργία προϋποθέσεων διάδρασης του κοινού με αυτόν.
H βασική ιδέα αφορά στη μετατόπιση-προέκταση του χώρου της Βιβλιοθήκης που βρίσκεται στο ισόγειο, δημιουργώντας τέσσερα υπαίθρια μικροπεριβάλλοντα που λειτουργούν ως δωμάτια σύσκεψης και διαλόγου (μετάθεση της διανοητικής εμπειρίας από το μέσα στο έξω).
Ο στόχος του εγχειρήματος δεν είναι να προκύψει ένας κήπος που θα μιμείται το φυσικό τοπίο, αλλά να δημιουργηθούν οι συνθήκες προκειμένου αυτός να αναπτυχθεί με φυσικό τρόπο στην πορεία του χρόνου.
Τα «καθιστικά μικρο- περιβάλλοντα εγκαθίστανται στα φυσικά κοιλώματα που προκύπτουν από την αναμόρφωση του εδάφους σε ημιλοφώδες ανάγλυφο. Τα βράχινα καθίσματα, που υπάρχουν μέσα σε αυτά, σχεδιάστηκαν έτσι ώστε από κάθε θέση η θέα προς τον κήπο να παραμένει ανοιχτή.
Με αυτόν τον τρόπο, όποιος/α κάθεται διατηρεί την προσωπική του/της ενατένιση, ακόμη και σε συνθήκη διαλόγου.
HOW TO YOU DO. 100 CONSTRUCTIVE PROVOCATIONS
Artecitya, Goethe-Institut Thessaloniki, σε συνεργασία με το ArtBOX - Creative Europe
How to you do!”. Η συγκεκριμένη περιλαμβάνει 100 κάρτες με ιδέες και συμβουλές προς ενεργοποίηση του χρήστη για αλλαγή της καθημερινότητάς του, της δράσης του και των συσχετισμών του στην πόλη.
ΔΙΑΛΕΞΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ
Οργάνωσε στη σκιά του το γραφείο σου.
Συνήθισε να εργάζεσαι εκεί. Κάνε τα ραντεβού σου εκεί.
GET A POINT OF VIEW
Η κάθε θέση που επιλέγεις στην πόλη σου δίνει διαφορετικές θεάσεις που επηρεάζουν τις σκέψεις σου.
Διαλογίσου πάνω σε ένα θέμα. Παρατήρησε τον εαυτό σου να αλλάζει γνώμη καθώς αλλάζεις διαρκώς θέσεις μέσα στην πόλη.
ΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΚΗΠΟ ΑΠΟ ΤΑ «ΑΔΕΣΠΟΤΑ» ΔΕΝΤΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΟΥ
Όταν κάνεις βόλτες στην πόλη κοίταζε χαμηλά.
Στα κράσπεδα θα δεις να έχουν φυτρώσει μικρά δένδρα.
Μάθε να αναγνωρίζεις τα δένδρα.
Αν κρίνεις ότι δεν μπορούν να μεγαλώσουν πια εκεί, μεταφύτευσέ τα προσεκτικά.
ΠΑΡΑΛΛΗΛEΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
στο πλαίσιο του “Et in Arcadia ego”
ARTECITYA - Envisioning the City of Tomorrow
GEThe PONY
Εκπληρώνοντας την επιθυμία του κ. Peter Panes, Διευθυντή του Goethe-Institut, για την απόκτηση του ελληνικού αυτοκίνητου PONY, διαδικασία η οποία παρεμποδίζεται εξαιτίας της ελληνικής γραφειοκρατίας, προτείνω την εκδοχή της δωρεάς ενός PONY προς το Γκαίτε, με την προϋπόθεση ότι το Ινστιτούτο Γκαίτε θα αναλάβει να στείλει το αυτοκίνητο στην Γερμανία και στη συνέχεια θα μεριμνήσει για την επιστροφή του στην Ελλάδα, προκειμένου να λάβει την νόμιμη αδειοδότηση για την κυκλοφορία του.
Χάρη στην γερμανική μεσολάβηση, θα είναι το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο που νομιμοποιείται να κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Η δράση αυτή, πέρα από τον συμβολικό της χαρακτήρα, αναδεικνύει και ένα από τα πιο βασικά αρκαδικά νοήματα, την ιδέα επιστροφής στην απλότητα και την τραχιά ομορφιά.
Το Γκαίτε, εκπρόσωπος μιας χώρας με τους σημαντικότερους κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και τα πιο προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, γίνεται ο αποκλειστικός κάτοχος του ελληνικού PONY στην χώρα παραγωγής του, ενός αυτοκινήτου με μια γνήσια δωρική και ακαλλώπιστη αισθητική.
Το παράδοξο αυτό σενάριο θα αποτυπωθεί πάνω στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, πιθανά με τη μορφή ενός οδικού χάρτη με τους σταθμούς της διαδρομής του από την Ελλάδα προς την Γερμανία και αντίστροφα.
Επιπλέον, προτείνεται η εκδοχή σχεδιασμού και κατασκευής ενός πρωτότυπου αμαξώματος για το συγκεκριμένο όχημα, με τη συνεργασία εξειδικευμένων στον τομέα αυτό ερευνητών του ΕΜΠ, υπό την επίβλεψη και καθοδήγησή μου.
Γ.Γ.
FLOATING STONE
Πρόταση για ένα καθιστικό-μνημείο, με τη μορφή αιωρούμενου βράχου, στον εξωτερικό χώρο του Γκαίτε.
Με τη συνεργασία και τη συμβουλευτική υποστήριξη των μηχανικών της ελληνικής εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων, NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε, θα μπορούσε να μελετηθεί, μέσω του συστήματος αναρτήσεων, η δυνατότητα ανύψωσης και αιώρησης ενός βράχου ως εκδοχή επιφάνειας καθίσματος.
Το βάρος του βράχου “ακυρώνεται”- εκμηδενίζεται καθώς αυτό αιωρείται στο κενό, ενώ με τη χρήση κατάλληλων αερόσακων, η κίνηση του καθήμενου πάνω στην πέτρα μετατρέπεται σε έναν ιδιαίτερο ήχο: μια πρωτογενή μουσική που ηχεί σαν τη σφυρίχτρα του ποιμένα στον αρκαδικό παράδεισο.